dinsdag 15 november 2011

Zuid-Afrika on the road

Nadat we op donderdag uit Kaapstadt zijn vertrokken, zijn we via de South Coast naar de East coast gereden; via kaap de goede hoop en cape agulhas. Vanuit Agulhas ging de rit naar Swellendam. Daar hebben we overnacht in nationaalpark Bontebok. Daar hebben we tussen de bontebokjes geslapen. De camping lag midden in het bos en was eigenlijk off-limits voor bikers, maar voor ons werd een uitzondering gemaakt. Super mooie camping en een prachtige volle maan!
Op vrijdag zijn we langs de kust verder gerden naar Jeffreys bay, net voor port Elisabeth. we vonden een mooie kampeergelegenheid aan het strand. Echter, bij het hameren van de eerste haring, brak de pleures uit. We werden kletsnat. Daarom hebben we gesnackt bij KFC en nog een biertje gevat bij de locale pub.
Op zaterdag reden we door naar Chintsa, net voorbij East-London. We kwamen aan bij Buccaneers lodge, een bijzonder leuke backpackerscamping. We hebben de eerste off-road kilometers gemaakt over gravel, dat ging goed. Even boodschapjes doen, koken en een drankje voor het slapen gaan.
Op zondag hadden we gratis ontbijt bij Buccaneers. Dus, veel te laat vertrokken richting Eric, de Franse Afrikaan, die we troffen bij House on the hill. Na bijna 400km, waarvan 200km door dichte mist, waarvan 100km in het donker aangekomen in Port Edwards, bij Ku-Boboyi river lodge. Eric was blij ons te zien en kookte een geweldige maal. We besloten maar een kamer te pakken en na en biertje waren we allemaal totehosen. Eric adviseerde ons om de volgende stop in Hluhluwe te maken en aldaar een safari te doen.
Maandagochtend uitgeslapen en wederom genoten van een voortreffelijk ontbijt. Na het ontbijt vertrokken richting Insinkwe backpackers en safari lodge. Rene heeft onderweg nog een dongel aangeschaft en Rob heeft een nieuwe camera moeten kopen, omdat de regenbui van vrijdag de camera genekt had. Wederom veel te laat, kwamen we aan op het zandpad naar de camping. Bammm, na 100 meter lag Rob al op een oor. Geen schade gelukkig. Ook Rene was genoodzaakt de motor neer te leggen. Uiteindelijk kwamen we op een super coole camping, waar de gibbons de boel onveilig maken. Meteen een safari geboekt voor de volgende morgen. Even een biertje aan de bar genuttigd,potje gekookt en hup, naar bed onder het genot van wat Afrikaanse oerwoudgeluiden.
5 uur dinsdag morgen, Reveille! tijd voor de game drive door Imfolozi national park. We zagen eigenlijke alle dieren van de savanne, behalve de leeuw en de olifant. Super!!!!! 's-middags lekkerr tuttelen en een dagje relaxen. Zelfs even in het zwembad gelegen. Rene heeft zijn knipperlichtje geplakt en Rob heeft zijn knipperlichtje recht gezet. Morgen weer vroeg op pad. Op weg naar de grens met Mozambique.

1. Time of your life, zo te lezen. Heeeerlijk.
    Nog even en dan mag ik ook weer een dagelijkse blog bijhouden. (heel anders dan die van jullie), maar toch. Het lezen van jullie reisverslag maakt het dagelijkse aftellen voor mij een stuk dragelijker!