donderdag 12 januari 2012

Eindbestemming Zuid-Afrika




















Ja en dan is het bijna zover. Vanuit Namibie rij ik het land binnen waar ik ben begonnen. Samen met Rob, Wouter en Erik. Mijn doel zou zijn
"House ont he Hill"in Capetown. Een niet al te duur hotel met uitstekende service en gezellig. Midden in het centrum.
Van hieruit zou ik het transport van mijn KTM terug naar Rotterdam kunnen regelen. En dan terug naar " miene leeve Schat ". Want inmiddels was ik
mijn vriendin, Ilse en mijn familie, toch wel erg gaan missen. Ondanks het mooie Afrika. Tja, it happens....

Nadat ik zuid-afrika was binnegereden werd ik getracteerd op schitterende vergezichten. De wijnstreek van zuid-afrika straat bekend om zijn
afwisselend landschap met prachtige vergezichten, azuur blauwe lagunes enz. Ook hier was wel erg heet. 38 graden is heel normaal. Oordeel zelf
maar aan de hand van de foto's. Maar foto's geven maar een fractie weer van de werkelijkheid, want in werkelijkheid was het nog veel
mooier. Echt een aanrader zuid-afrika en heel goed te doen als je een top vakantie wil.

Vlak voor Capetown nog even de kust aangedaan omdat ik de prachtige kustlijn van zuid-afrika nog eens wilde zien. Hier langsgegaan naar
de plaats Langebaan. Stond me al gelijk tegen. Massa tourisme, dikke auto's, verwende ballen, en... motorrijders waren niet gewenst op de camping.

Hierna doorgereden naar het dichtbij gelegen IJzerfontein. Toen ik in deze plaats de Nederlandse vlag met het opschrift "Cafe'Rene'zag wist
ik het zeker. Hier zou ik aangaan. Rene ( is een leuke naam toch ???) bleek een Groninger te zijn die heel wat van de wereld had gezien.
Hij maakte voor mij een uitstekend maal klaar waarbij ik mocht toezien hoe hij dit bereidde in zijn keuken. Waar maak je dit mee ?
Rene het was super !!! En gezellig !!!! Een echte aanrader. Zie verder de site van Rene: www.kaijaiki.co.za

De volgende dag doorgereden naar Kaapstadt waar ik aanlandde bij House on the Hill. Het voelde bijna aan als thuis.

Omdat we in het begin problemen hadden met de import van onze motoren hebben we hierna zaken gedaan met een zeer betrouwbaar bedrif.
Hier kwamen we in contact met Andrew Herbert van Federal Claering. Een bedrijf dat al tientallen jaren bestaat en oa. transporten via zee en
de lucht regelt. Andrew en mr.Patson hebben toen voor een heel schappelijke prijs er voor gezorgd dat mijn motor wordt verscheept naar
Rotterdam.
Voor degene die tevens gebruik willen maken van hun diensten (en dit kan ik ten zeerste aanbevelen want er zitten wat boeven tussen).
Dit is hun site met hierop hun contactgegevens:http://www.fedclear.co.za/

In afwachting van mijn vlucht mijn tijd wat verdreven in het bekende en mooie
winkelcentrum "Waterfront" en wat restaurantjes. Heerlijk die luxe na 2 maanden.

Ja en na alles geregeld te hebben vertrok ik met Emirates, via Dubai naar Dusseldorf waar ik op 9 jauari liefdevol werd opgewacht door mijn Ilse,
met Truus en Jos.

Goed is goed en ik ben nu blij dat ik weer thuis ben.

Afrika : een prachtige land.... maar voor mij een eenmalige ervaring. Ook des te meer tot het besef gekomen dat hetgeen je thuis hebt veel
belangrijker is als wat dan ook ter wereld....Het is goed geweest.

En de KTM zal uitgelaten worden in Europa...

2 opmerkingen:

  1. Home is where the hart is! ;-)

    Mooi verslag boys.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rene, geweldig. Ik heb al een hoop van Rob vernomen en ben stinkend benieuwd over hetgeen jij te zeggen en te vertellen hebt. Zet mij maar op de lijst voor jullie bijeenkomst waar jullie je foto's en eigen verhaal kunnen tonen/vertellen. Welkom thuis en ik spreek je snel.

    BeantwoordenVerwijderen