zaterdag 1 oktober 2011

verschepen





Ja... Moet zeggen de laatste weken waren even hectisch. Omdat we besloten om toch maar omgekeerd te gaan rijden had dit nogal wat consequenties.
In 2 weken tijd moest er een hele hoop gebeuren. Motoren beurt geven, alles nog aanschaffen wat er nog aangeschaft moest worden, spullen sorteren welke meegaan, vlucht afsluiten en last but not least: de motoren moesten naar Kaapstadt en ingekrat worden. Aanvankelijk was het uitzoeken. Of vliegtuig of boot. Echter de prijzen van het vliegtuig kunnen toch niet op tegen het vervoer per schip. Bijna dubbel zo duur. Ja dan maar schip. Wordt het dan met container of inkratten en gaan we zelf inkratten ???. Al met al een hele hoop gedoe. Zeker als je dit nog nooit gedaan hebt. Met z'n allen gemaild en getelefoneerd. Van de 20 bedrijven die je contacteert reageert er echter ongeveer maar 1. Kennelijk zijn we maar kleine spelers in het containervervoer met 4 motoren en is de behoeft niet groot om ons als klant te winnen. Maar de volhouders winnen ook hier. Uiteindelijk gekozen voor Ziegler group als transporteur en Qargo Packers te Pernis als inkratbedrijf. Wij op vrijdag, 28 spetember met z'n vieren gepakt en gezakt naar Pernis om de motoren in te kratten. Bleek dat we ons hadden misrekend met de maten. Tja.... Ping, ping zegt de kassa maar helaas tenkoste van onze beurs. Maar oke'eea valt toch nog redelijk mee voor ong.1700 euro moeten we in Kaapstadt op onze bikes kunnen springen. Alles inclusief: vlucht,inkratten, vervoer motoren, alle bijkomend Douane geneuzel, 2 nachten hotel, en huur auto om onze bikes bij de Douane op te halen. (Tja toch even wat anders als naar de Efteling zou ik zeggen.)

Hier wat foto's te Rotterdam van waaruit onze motoren ingekist werden en van waaruit ze richting Kaapstadt gaan.

Nog even en het was nog bijna fout afgelopen voor Wouter. Wouter werd in de week dat de motoren ingekrat zouden worden door een auto geschept waarvan de bestuurder verblind werd door de zon. Dit voor een vol terras. Gelukkig had Wouter niets en een geluk bij een ongeluk voor de motor dat het een KTM was ;). Schade oa.1 kromme remschijf en twee kromme stuurschroeven. Ja en de auto.... Die zag er niet zo florisant uit heb ik horen zeggen.

1 opmerking: